Modele rozliczeniowe – marketing efektywnościowy

Modele rozliczeniowe – marketing efektywnościowy

modele rozliczeniowe, marketing efektywnościowy

Jeśli modele rozliczeniowe w marketingu efektywnościowym są w spektrum Twoich zainteresowań, krótko je dla Ciebie przedstawiliśmy

Marketing efektywnościowy definicja

Marketing efektywnościowy albo inaczej reklama efektywnościowa jest to model reklamy internetowej, której celem jest uzyskanie określonego efektu, jakim jest odpowiednia aktywność odbiorców. Co jest charakterystyczne dla marketingu efektywnościowego, to to, że nie jest stricte nastawiony na budowę wizerunku marki, a na uzyskanie pożądanego działania odbiorcy komunikatu. Marketing efektywnościowy opiera się w dużej mierze na efektywnościowych modelach rozliczeniowych, czyli rozliczeniu za osiągnięcie pożądanej akcji.

W performance marketingu reklamodawca nie płaci za liczbę odsłon reklamy. To było charakterystyczne dla modelu CPM (Cost per Mille) czyli kosztu za 1000 wyświetleń. Wymienione w następnym akapicie modele efektywnościowe  oferują płatności za konkretne czynności wykonane przez użytkowników, takie jak np. wejście na stronę, rejestracja w serwisie czy wypełnienie formularza.

Modele rozliczeniowe efektywnościowe 

Modele efektywnościowe rozliczeniowe polegają na tym, że reklamodawca płaci wyłącznie za ustalony z wydawcą efekt. Wśród modeli efektywnościowych wyróżnić możemy następujące kryteria efektywnościowe:

  • CPC (Cost Per Click) – koszt za kliknięcie, jak w przypadku linku reklamowego
  • CPC (Cost Per Call) – koszt za połączenie
  • CPL (Cost Per Lead) – koszt za namówienie
  • CPA (Cost Per Action) – koszt za akcję lub pozyskanie
  • CPO (Cost Per Order) – koszt za złożenie zamówienia
  • CPS (Cost Per Sale) – koszt za sprzedaż (prowizja)
  • oraz modele hybrydowe, czyli połączenie dwóch powyższych modeli w jeden, jak na przykład CPO + CPS

Podstawą rozliczenia mogą być różne akcje, ważne, by można było je śledzić i badać ich skuteczność.

 

Modele rozliczeniowe w marketingu efektywnościowym w praktyce

Modele rozliczeniowe w marketingu efektywnościowym są stosowane w reklamach internetowych. Spowodowane jest to ze względu na możliwość względnie miarodajnego badania skuteczności reklam internetowych. Jest to znaczące odróżnienie tego typu reklam od innych metod reklamy. Modele efektywnościowe możemy znaleźć w momencie publikacji reklamy między innymi na Facebooku, Google AdSense czy LinkedIn.

Odwiedź nas na naszym fanpage na Facebooku 

Źródła:

https://publicrelations.pl/..

https://www.ican.pl/..

https://novem.pl/blog/..

https://symetria.pl/…

https://www.slideshare.net/s…

https://jaworowi.cz/..

Grzegorz

    You must be logged in to post a comment