Czy reklama w social mediach jest opłacalna? Jak działa reklama na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn?
Firmy coraz więcej wydają na reklamy w takich portalach jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Przewagą tej formy reklamy jest możliwość docierania bezpośrednio do odpowiedniej grupy docelowej. Nie musimy marnować w ten sposób budżetu na osoby, które nie będą zainteresowane naszym produktem bądź usługą. Pamiętajmy jednak, że źle zoptymalizowana kampania może nas kosztować bardzo dużo pieniędzy, bez żadnych korzystnych efektów dla naszego biznesu.
Zaangażowanie użytkowników
Żyjemy w świecie, w którym social media odgrywają bardzo ważną role w życiu prywatnym oraz społecznym. Media te wykorzystują bardzo złożone algorytmy do przyciągania naszej uwagi oraz zaangażowania. Działania te mają pobudzić nasz układ dopaminy (układ nagrody) do ciągłego skrolowania ekranu oraz aktywności poprzez komentarze i reakcje. Średni czas korzystania z social mediów to 2 godziny dziennie. Coraz częściej wykorzystujemy nasze profile do budowania swojego wizerunku wśród znajomych, współpracowników czy klientów. Portale społecznościowe pozwalają ułatwić pozyskiwanie klientów czy kontaktów biznesowych.
Czy reklama w social mediach jest opłacalna?
To zależy, musimy poświęcić trochę czasu na to, żeby nauczyć się tworzyć oraz optymalizować nasze kampanie. W innym wypadku będą one nie trafiać do naszych docelowych odbiorców co spowoduje szybkie wyczerpanie budżetu oraz brak wzrostu zainteresowania naszymi produktami. Dobrym rozwiązaniem może być wykupienie kursu online z tej tematyki. Pozwoli nam to wykluczyć najbardziej kardynalne błędy już na samym początku naszej przygody z reklamą w mediach społecznościowych. Jeszcze jednym rozwiązaniem może być skorzystanie z agencji interaktywnej, która pomoże nam stworzyć i zarządzać kampania od A do Z. Jednak ma to też swoje wady takie jak brak pełnej kontroli nad naszą kampanią oraz wyższe koszty związane z prowadzeniem naszych działań marketingowych.
Podział mediów społecznościowych
Social media pozwalają nam zaspokoić nasze liczne potrzeby społeczne, biznesowe, rozrywkowe czy komunikacyjne. Każda z tych potrzeb jest zaspakajana przez serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube czy Messenger. Pamiętajmy, że korzystając z social mediów, zostawiamy algorytmom masę danych o nas, co potem jest wykorzystywane przez firmy, polityków oraz organizacje społeczne do odpowiedniego kreowania i odczytywania za ich pomocą naszych potrzeb i pragnień.