Co to jest i jak zbudować lejek sprzedażowy?

Co to jest i jak zbudować lejek sprzedażowy?

Co to jest i jak zbudować lejek sprzedażowy
4.8
(13)

Każde przedsiębiorstwo, którego funkcjonowanie polega na sprzedaży produktów bądź usług posiada pewną grupę docelową. Aby tą grupę wyłonić, stosuje się lejek sprzedażowy.

 

Co to jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to szereg działań marketingowych, których celem jest wyłonienie klienta docelowego dla danego produktu bądź usługi. Kolejne etapy lejka sprzedażowego pozwalają wyłonić osoby zainteresowane ofertą oraz zainteresowane sfinalizowaniem transakcji. Za pomocą lejka sprzedażowego wyłaniamy osoby, które kupią dany produkt.

 

Jak zbudować lejek sprzedażowy?

Nazwa lejka sprzedażowego nie jest przypadkowa. Pochodzi ona bowiem od kształtu jaki on przybiera. Na samej górze znajdują się wszyscy potencjalni zainteresowani, dlatego jest on szeroki w górnych partiach. Do węższej części trafiają osoby wykazujące się chęcią zakupu.

Budując lejek sprzedażowy, jesteśmy w stanie określić długość cyklu sprzedażowego. Dzięki któremu będziemy w stanie stworzyć odpowiedni plan działania, który zapewni nam osiągnięcie celu. Za pomocą lejka, możemy również określić skuteczność działań, przeprowadzonych w przedsiębiorstwie.

 

Jak stworzyć lejek sprzedażowy?

Etapy tworzenia:

  • Zdefiniuj, dla kogo jest Twój produkt, zwizualizuj sobie idealnego klienta.
  • Przemyśl, co może być Twoim magnesem na potencjalnych klientów.
  • Zaproś Klientów do zapoznania się z produktem bądź usługą.
  • Zastanów się, jak zwiększyć sprzedaż. Analizuj wyniki i wprowadź usprawnienia.

 

Lejek sprzedażowy przykład

Przykłady użycia lejka sprzedażowego pojawiają się często w ankietach. Pytania rozpoczynające są bardzo ogólne. Wraz z wypełnianiem ankiety i odpowiadaniem na kolejne z nich, stają się one coraz bardziej precyzyjne. Schemat lejka również możemy zauważyć podczas analizowania wyników wyszukiwania. W tym przypadku nasz lejek składał będzie się z trzech części. Górą lejka będą pytania ogólne, np: Jak uzyskać zastrzyk pieniędzy. Środek będzie zawierał porównania, bardziej konkretne zapytania w stylu, “Pożyczka vs kredyt. Dół lejka to wyszukanie konkretnego produktu, jak np: Pożyczka w banku X, Konto oszczędnościowe w banku Y, Lokata w banku Z. 

 

Odwrócony lejek sprzedażowy

Jak sama nazwa wskazuje odwrócony lejek jest to wykorzystanie opisywanego modelu w innej kolejności. Użycie tej metody w ten sposób skutkuje zawężeniem grona odbiorców. Aby to zwizualizować posłużymy się przykładem opon. Osoba, bądź firma sprzedając ten produkt pozycjonuje je w ten sposób “Michelin crossclimate+ 205/55 r16 94 v xl 2019r 4szt.” Przez taki zabieg grupa odbiorców jest zawężona do skonkretyzowanego odbiorcy, który szuka jedynie wybranego modelu. Osoba wpisując w wyszukiwarkę frazę “opony 205/55 r16 94 v xl 2019r 4szt” prawdopodobnie uzyska inne wyniki wyszukiwania, gdyż słowo “opony” jest słowem, które przekierowuje szukającego na górę lejka sprzedażowego do bardziej ogólnych wyników. Także, czy użycie odwróconego modelu lejka sprzedażowego jest błędem? Nie zawsze, wszystko zależy od celu naszej kampanii marketingowej.

 

Źródła:
https://dmsales.com/blog/..
https://marketingibiznes.pl/sprzedaz/..
https://www
.pawelkepa.pl/..

Jak oceniasz nasz wpis?

Kliknij na gwiazdkę!

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosujących: 13

Dotychczas brak głosów! Oceń ten wpis jako pierwszy.

Grzegorz