CRM do czego służy – funkcje i korzyści
Skrót CRM pochodzi od angielskiego wyrażenia Customer Relationship Management i oznacza zarządzanie relacjami z klientami.
Co to jest CRM?
Customer Relationship Management jest to podejście, które opiera się na utrzymaniu i poprawie relacji z klientami. Pod tym pojęciem możemy rozumieć również zbiór narzędzi, służących do egzekwowania nowych, kluczowych wartości przyjętych z opisywaną koncepcją. Jest to cały system nowych procesów, które uzupełniają a nawet zmieniają kulturę i pracę przedsiębiorstwa.
CRM do czego służy?
Customer Relationship Management służy do zarządzania klientami, zastosowanie tego podejścia możemy dostrzec już w nazwie. Tłumacząc rozwinięcie skrótu podajemy istotę tej koncepcji. Jako filozofia ukierunkowana na klienta, jej celem jest uzyskanie satysfakcji klienta poprzez zaspokojenie jego potrzeb. Celem działania przedsiębiorstwa w nawiązaniu do opisywanej koncepcji jest przede wszystkim intensyfikacja działań wobec klientów. Czynione jest to poprzez lepsze dopasowanie usług firmy do potrzeb konsumenckich. Dzięki dobrym relacjom z klientami przedsiębiorstwo jest w stanie dopasować produkt do odbiorcy. Prowadzi to do budowania trwałych więzi biznesowych, dzięki którym marka niewątpliwie cieszy się lepszą opinią.
CRM funkcje
Obecnie na rynku występuje wiele systemów CRM, mogą one różnić się oferowanymi narzędziami. Lista funkcji, które dobry system powinien oferować następujące możliwości
- Zarządzanie szansami sprzedaży
- Planowanie i koordynacja pracy
- Zarządzanie projektami
- Kompletna wiedza o kontrahentach w jednym miejscu
- Zarządzanie ofertowaniem
- Uporządkowana komunikacja wewnętrzna
- Zarządzanie katalogiem produktów
Wyżej wymienione funkcje zarządzania relacjami z klientami możemy uzupełnić o przydatne narzędzia. Są to między innymi aplikacja mobilna dla danego systemu, możliwość generowania raportów dla zarządu z poziomu programu oraz automatyzacja procesów oferowanych przez wybrany system.
CRM Korzyści
Korzyści płynące z wykorzystania podejścia CRM to zwiększenie zadowolenia klientów poprzez orientację przedsiębiorstwa na potrzeby odbiorców. Satysfakcja klientów wiąże się z poprawą wizerunku marki i przedsiębiorstwa. Odpowiednie zarządzanie relacjami z klientami sprawia, że ich lojalność wobec firmy może wzrosnąć. Ma to znaczący wpływ również na zwiększenie sprzedaży czy też skrócenie cyklu sprzedażowego.
Zobacz również:
Kontrakty terminowe co to? Do czego służą kontrakty terminowe?
Opis sytuacji gospodarczej na świecie w czasie pandemii koronawirusa cz.1